Szeged, kerékpárút-hálózat fejlesztése – II. ütem



Európai uniós támogatásból megvalósuló fejlesztés
SZEGED, KERÉKPÁRÚT-HÁLÓZAT FEJLESZTÉSE - II. ÜTEM

TOVÁBB BŐVÜLT A KERÉKPÁRÚT-HÁLÓZAT

Folytatódott Szegeden a kerékpárút-hálózat bővítése. A TOP-6.4.1-16-SG1-2018-00001 kódszámú projekt keretében biciklis összeköttetés épült az ipari logisztikai központhoz, valamint a körtöltésen át Baktóhoz és az egyik környező településhez, Bordányba. A beruházást az Európai Unió 500 millió forinttal támogatta, ezt további bruttó 115 millió forint önerővel egészítette ki a város.

A Szeged, kerékpárút-hálózat fejlesztése II. ütem elnevezésű projekt egyik része lehetővé tette a Szegedi Ipari Logisztikai Központ kerékpáros megközelítését. A Dorozsmai úttól a gumigyárig már volt kerékpárút, ennek burkolatát 1,4 kilométer hosszon felújították a beruházás során, a közlekedést pedig biztonságosabbá tették a biciklisek számára. Az 5-ös számú főút mellett új kerékpárutat építettek több mint 600 méter hosszan, a Back Bernát utcában pedig több mint 1 kilométeres szakaszon, a kerékpárosok biztonságos közlekedése érdekében kerékpáros nyomokat (piktogramokat) festettek fel az úttestre és egy buszmegállópárt is kialakítottak. Ezek a fejlesztések 2020. februárjára készültek el.

A projekt második részében kiépült a Szeged–Baktó kerékpáros kapcsolat 190 méter hosszon: gyalog- és kerékpárút épült a Szélső sortól a Körtöltésig az Algyői út mentén, a kerékpárút a töltésen átvezetve csatlakozik a Murányi utcához. Ez a beruházás 2019. decemberére készült el.

A projekt harmadik részében Szeged-Sziksósfürdő–Bordány között épült kerékpárút. A műszaki átadás 2021. év végén megtörtént, a kerékpárút a forgalomba helyezési engedélyt 2022. márciusban kapta meg. A Sziksósfürdőre vezető Vereshomok út és a Kulipintyó csárda közötti 3,7 kilométeres útszakasz mellett épült meg a 2,5 méter széles, kétirányú kerékpárút a meglévő részek folytatásaként. Kialakítottak még 3215 méter hosszú csapadékvíz-szikkasztó árkot (ebből 511 méter áteresz), és 83 fát ültettek az új nyomvonal mentén. A projektben részleges javítási munkákat is végeztek a meglévő kerékpárúton a kiskundorozsmai vasúti átjáró és a Vereshomok út között. Két helyen pedig kerékpáros átvezetést alakítottak ki az úttesten: a vasúti átjáró után Kiskundorozsma irányában lévő első gyalogátkelőnél, valamint a Szent János téri körforgalomnál.

A SZILK-hez vezető kerékpárutat a közbeszerzésen nyertes Norbo-Ép Kft. építette. A körtöltésen átvezető szakasz kivitelezését a közbeszerzésen nyertes Harmath és Társai Ipari és Szolgáltató Kft. végezte el, a Szeged–Bordány szakaszon pedig a Vízép Holding Építő és Szolgáltató Kft.